Docenten
Drs. Taco D. Visser
Taco Visser is kerndocent en rector van het ATTC. Zijn missie in het onderwijs is lesgeven en leidinggeven met liefde. Dit doet hij vanuit de visie: pedagogisch waarderen van onderwijs en leidinggeven. Van huis uit is hij leraar en opleider, waarna hij via het onderwijsadvies en enkele leidinggevende functies werkt als rector, leraar, zelfstandig onderwijsadviseur en buitenpromovendus.
Zijn onderwijsloopbaan kent dus twee hoofdsporen. Het eerste spoor is lesgeven met liefde. Dit deed hij als docent levensbeschouwing aan het Groene Hart Lyceum Alphen aan den Rijn en als universitair docent vakdidactiek en pedagogiek aan de Universiteit Utrecht. Momenteel doet hij dat als schoolleideropleider bij het ATTC.
Zijn tweede spoor is leidinggeven met liefde. Dit deed hij jarenlang als senior-adviseur van leidinggevenden in po/vo/mbo bij Verus, als directeur van het Visser ’t Hooft Lyceum Leiderdorp en van Arkade en als bestuursvoorzitter van de landelijke vakvereniging VDLG. Momenteel doet hij dat als rector van het ATTC.
Er is ten derde nog een derde loopbaanspoor en dat is de liefde voor taal en tekst. Dit deed hij ruim een decennium als hoofd- en eindredacteur van het vakblad Narthex en doet hij momenteel als redactielid van Pedagogiek in Praktijk en voor het lectoraat Jeugd.
Marco Damhuis
Na eerst een leraren opleiding te hebben gedaan,
een specialisatie in ‘special needs’ en een opleiding
tot schoolleider aan de Magistrum/Fontys Hogeschool in Eindhoven heeft Marco Damhuis diverse leidinggevende functies bekleed. Eerst zes jaar als adjunct-directeur op de ‘De Piramide’, een school voor speciaal basisonderwijs, daarna twee jaar werkzaam geweest als directeur van de Shellschool ‘Prins
Willem-Alexander School’ (PWAS), een Nederlandse school in Engeland, ruim zeven en een half jaar als directeur van de primary afdeling van de ‘International School of London’ (ISL) in Surrey en nu aan Taylor’s International School Phuchong in Maleisië.
Naast zijn werk als schooldirecteur, is Marco IPC-trainer, consulent voor leiderschapsontwikkeling en inspecteur van IPC-scholen (IPC-accreditatie) voor Fieldwork Education in Londen.
Helen O’Donoghue
Helen O’Donoghue is the Director of Sunridge Associates, a UK based company specialising in educational training, consultancy and management
in the UK and overseas, with a global network.
Helen O’Donoghue has a passion to improve children’s learning and draws on this experience when working
in and leading schools in the UK and internationally, using her first-hand experience towards school improvement. She is an experienced educator with over thirty years of practice in the field, as a result of which she is a much sought-after trainer, consultant, leadership coach and conference speaker, both in
the UK and internationally. Her leadership experience includes leading two IB World schools, opening two Free Schools in London and delivering bespoke training and consultancy to over 300 school leaders
in 30 countries around the world such as Colombia, Norway, UK, Ethiopia, Malawi, Indonesia, Japan,
El Salvador, Malaysia, Peru and the Netherlands.
She works as an Ambassador for Leadership Matters,
is a British Council Ambassador, a senior consultant with Fieldwork Education, an IB workshop leader,
a trainer with Osiris, a trainer with IAPS (Independent Association of Prep Schools), an Affiliate Member of FOBISIA, partner with Priyamvada Taneja Consulting
in India and a former PGCE tutor with the University
of Buckingham.
Fred Timmermans MME
Bijna veertig jaar ervaring in het onderwijs in diverse rollen, waarvan de laatste 28 jaar in leidinggevende functies. 14 jaar als eindverantwoordelijk schoolleider en 12 jaar als voorzitter College van Bestuur. Eerst van een organisatie met 2300 leerlingen en twee scholen en vervolgens van een organisatie met ca. 7200 leerlingen en zes scholen. In beide laatst genoemde functies lag het accent op verbinding leggen binnen de organisatie. Eerst een fusie tussen twee scholen in goede banen geleid waarna het verbinden van twee schoolculturen en het afstemmen van onderwijskundige visie de belangrijkste opdrachten waren. In de huidige functie bestond de opdracht in eenwording van de organisatie die uit zes losse scholen bestond alsmede het uitzetten van de onderwijskundige koers voor de komende jaren als kaderstellend voor de afzonderlijke schoolplannen.
Sterk in doorgronden van culturen binnen de organisatie, vertalen van maatschappelijke opdracht naar kader stellende visie en het op inspirerende wijze uitdragen daarvan. Verder, als eindverantwoordelijke, veel gevoel voor belang van een sterke organisatie als ondersteuning van het primaire proces.
Jiri Oen MSc
Jiri Oen studeerde Natuurkunde aan de Universiteit van Amsterdam met een extra vakkenpakket Duurzame energie-technologie aan de TU Delft.
Na zijn studie werd Jiri werkzaam als adviseur innovatiemanagement bij BlinkLane Consulting.
De focus van zijn werkzaamheden ligt op de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen door
de inzet van nieuwe technologie, zoals Internet of Things, Machine Learning en Big data. Daarnaast
helpt hij bedrijven te transformeren naar een
wendbare organisatievorm waardoor zij makkelijker mee kunnen met de snel veranderende wereld
en consumentenverwachtingen die daarmee
gepaard gaan.
In de module Leidinggeven aan innovatie met ICT
slaat Jiri een brug tussen de onderwijssector en innoveren in een commerciële omgeving.
Jiri heeft enorm veel plezier in het delen van kennis
en is hierbij altijd opzoek naar de meest toegankelijke en laagdrempelige manier voor iedereen. Met dit in gedachte schreef hij het boekje Natuurkunde voor
in bed, op het toilet en in bad.
Ir. Simon Noorman
Simon is organisatieadviseur, verandermanager
en trainer, gespecialiseerd in talent- en verander-management. Simon studeerde technische natuurkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen
en heeft een belangrijk deel van zijn professionele scholing gehad aan de Business Schools van
Harvard, Michigan en Cornell. Simon is als docent, afstudeerbegeleider en programma ontwikkelaar verbonden aan diverse (bachelor- en masteropleidingen, waaronder Hogeschool Windesheim. Daarnaast is hij coach bij het Personal & Career Development Program van de internationale TIAS MScBA en gastdocent aan de Radboud Universiteit Nijmegen (School of Management).
Ir.Dr. Fedor F. de Beer
Fedor de Beer studeerde filosofie en pedagogiek (beide aan de Katholieke Universiteit Nijmegen) en werkt als leraar en onderzoeker en recentelijk als hoofddocent van de Master Pedagogiek aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen. Hij promoveerde in 2008 in de Sociale wetenschappen (Pedagogiek). Naast dit werk is hij een gepassioneerd schrijver van kinderboeken, waarbij het zijn uitdaging is om kinderen aan het denken te zetten.